Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2013 19:58 - Рекламата- нужна или вредна? (домашна работа по БЕЛ, 8 клас)
Автор: u4ebnimateriali Категория: Други   
Прочетен: 6206 Коментари: 0 Гласове:
1



               Рекламата е част от нашето съвременно потребителско общество, в което всичко се продава и купува. Тя е средството, чрез което се регулират отношенията между производителите на стоки и техните потребители. Целта на рекламата е да привлече вниманието ни, да ни впечатли и да ни накара да проявим интерес и да потърсим предлаганата стока на пазара. По този начин тя управлява покупателната ни способност и определя поведението ни на потребители. Благодарение на нея, се въздейства върху движението на капиталите, т.е. средствата, които притежаваме и които можем да вложим, закупувайки рекламираните стоки. Именно да предизвика това наше желание е целта на всяка реклама.             Рекламата е нужна дотолкова, доколкото в нея се съдържа информация, която можем да получим лесно и бързо чрез средствата за масова комуникация- радио, телевизия, както и чрез печатни медии и други материали като билбордове например. В този смисъл тя има информативна функция и е полезна, защото ни запознава с новото, което излиза на пазара и ни спестява усилието да търсим, ориентира ни. Освен казаното, ни улеснява и с това, че е кратка и въздействаща- чрез образ, звук или фраза, и запомняща се. От психологическа гледна точка тя използва спокойното състояние на съзнанието ни и чрез по-малко или по-агресивно въздействие ни предава информацията, която ще ни мотивира и подтикне към покупка.             Вредността на рекламите се състои в тяхното количество и възпитаване само на потребителски вкус, измествайки останалите житейски ценности. Макар и кратки по продължителност, те се оформят в отделен рекламен блок, който често прекъсва излъчванията на останалите предавания, или са прекалено големи и заемащи голяма площ, когато става дума за билбордове. Това има дразнещ ефект върху хората- зрители или слушатели. Агресивността, неприемливата образност или реч, динамиката на бърза смяна на кадри са сред другите причини, които превръщат рекламите в нежелани. Това, че заемат голяма част от времето на хората и ангажират вниманието им с предмети и стоки, които имат само материална стойност, изместват техните ценности и ги ориентират само към света на парите, стоките, размяната и покупко-продажбата, с което почти ни карат да забравим, че на света съществуват и други неща, които имат нематериална стойност.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: u4ebnimateriali
Категория: Бизнес
Прочетен: 3027364
Постинги: 223
Коментари: 17
Гласове: 133
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031